Time flies

28 april 2024 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Voor mij is Savannah de stad van de  machtig mooie Life Oak trees, met het zachtjes wapperende Spanish Moss aan de breed uitstaande takken, dat aan de lange baarden van de Spanjaarden die het land kwamen veroveren doet denken. (vandaar de naam) Maar ook een stad van palmbomen en de zware, zoete parfum van magnoliabomen die in de staten hangt. De huizen zijn prachtig rijk versierd  met gietijzeren hekwerk en elk pleintje hier is een plaatje. De wandeling met de gids vanochtend, bracht het verleden en heden van Savannah nog meer tot leven.

s' Middags in ons Airbnb buurtje hebben we "The blessing of the Fleet" meegemaakt. Met wijwater werden deelnemende bootjes op de rivier gezegend voor een behouden vaart en op de kade  was een marktje met streekproducten.

Dat hadden we snel gezien en bovendien wilden we nog even naar de pier op Tybee Island, van het zonnetje genieten.

We troffen daar een prachtige zee, stevige golven en een fijn bankje om het strand en zeeleven te bekijken.

Dit was een super relaxte afsluiting van een lange dag. Met een biertje voor Frans en Margaritaatje voor moi, lieten we het allemaal rustig bezinken.

Onze koffers zijn inmiddels gepakt voor de laatste etappe. Op naar Atlanta. Dat wordt een lange rit morgen, maar we gaan natuurlijk vaak pauzeren. We vertrouwen op Google Maps dus het wordt vast een mooie tocht. Wel de laatste. Time flies when you are having fun. Maandag avond vliegen we weer naar huis.

1. Ronald:
    28 april 2024
    Geniet nog even van de laatste american sunshines. Mooi dat we hebben mogen meereizen en beleven. Goed reis🫶
  2. FM Carpenters:
    28 april 2024
    Dank je! Leuk dat je erbij was!
  3. Fleur Laros:
    28 april 2024
    Wat fijn dat we mee mochten liften op jullie prachtige reis. Met al die mooie plaatsjes omgevingen en mensen
  4. FM Carpenters:
    28 april 2024
    En fijn om het met jullie te kunnen delen! Tot gauw!
  5. Ingrid & Guillermo:
    28 april 2024
    Fijn dat jullie het zo mooi hebben gehad. Aan alles komt een einde helaas, maar deze reis kan in de koffer met mooie herinneringen😀 veilige terugreis!
  6. FM Carpenters:
    28 april 2024
    Zo ist, hup, de koffer in, beetje aandrukken, eventueel dr op zitten,zodat alles er in past!
  7. Paula:
    28 april 2024
    Tjee, wat gaat de tijd snel. Na alle muziek, de mooie foto's, het enorme verschil in omgeving enz enz komt de terugreis er weer aan. Met veel plezier gelezen en genoten van je beeldende verhalen, (gelukkig was de smaak van chocolade sterker dan de vis😅)
    Goede reis naar huis🍀
  8. FM Carpenters:
    28 april 2024
    Dank je Paula! Leuk dat je "meereisde".
  9. Wilma:
    28 april 2024
    Geniet nog even van jullie laatste avontuur daar aan de overkant. Heb een velilige reis!
  10. FM Carpenters:
    28 april 2024
    Dank! We maken er een paar lekkere dagje van.

Jouw reactie