Man in ' t Zwart

18 april 2024 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Johnny Cash groeide op in Dyess, een uur rijden van Memphis. Dyess was destijds een soort Veenhuizen, waar de grond door Paupers rijp gemaakt en later bewerkt werd voor uitgestrekte katoenvelden. In deze kolonie kregen arme boeren na de recessie de kans om een nieuw bestaan op te bouwen. Splinternieuw huis en muilezel included, gemeenschappelijke werkplaatsen, goede school, bioscoop en ziekenhuisje bij de hand. Het verhaal van deze kolonie en hoe de Cash family hier leefde werd fantastisch toegelicht met een expositie en vooral met de levendige verhalen van onze gids. Een Canadees stel , helemaal Into Johnny, vulden met hun kennis zeer smakelijk de gaatjes.

Bleek later dat de man van dit stel, Leo Boyle een bekende Cash impersonator is. Als ik dát had geweten, had ik hem absoluut gevraagd om Ring of fire op de porch te zingen.Nu moet ik het doen met Spotify.

Wat vandaag een beetje  gek maakt is dat onze  dochter aansluitend op een welverdiende vakantie in Coste  Rica aan een semester study abroad in Buenos Aires begint. Ze zit " as we speak " in de bus, op weg naar het vliegveld in Hamburg. Zó raar om haar niet uit te kunnen zwaaien! Gelukkig hebben haar broers, mijn moeder en twee vriendinnen dit wél  kunnen doen. Goede reis liefje en een mooie tijd gewenst!