Gestrand en vlot getrokken

8 april 2024 - New York City, Verenigde Staten

Deze dag verliep geheel en al anders dan gepland. Om een uur of 10 vertrokken we uit ATL en stoorden ons al snel  lichtelijk aan het feit dat de auto nogal "rammelde". Leek op zich niet verontrustend; gewoon  vervelend, maar dat werd het pas echt toen de Nissan Roque er mee ophield. Vlak bij een country shop annex benzinepomp, dat dan weer wel. Lang verhaal kort: we slapen nu in een hotel in plaats van de geplande Airbnb en moeten morgen met een Uber een uur verderop onze vervangende auto gaan halen.

Na ruim 10 uur bij die benzinepomp in de regel en (af)wachtstand te hebben doorgebracht  hebben we nieuwe vrienden gemaakt. Een dakloze man die ons zijn ontroerende levensverhaal vertelde plaatste onze autopech in een compleet ander perspectief van klein leed. De eigenaar van de country shop redde ons met het urenlang uitlenen van  zijn telefoon en aan het eind van deze hele lange dag, toen hij de tent ging sluiten maakte hij zomaar een pizza voor ons, regelde een hotel en bracht ons erheen en zonder ook maar een cent hiervoor te willen hebben. Wat een vriendelijkheid.

Engelen bestaan!

1. Paula:
    8 april 2024
    Op naar een nieuwe dag dan maar!
    Met een pizza en een lekker bedje gaat dat vast en zeker lukken.
    Wat maken/krijgen jullie mee van de zonsverduistering?
  2. Albert:
    8 april 2024
    Wat een fijne ontmoetingen jongens!
  3. Ronald:
    8 april 2024
    Dit was de dag van onthaasten. Daar hoort zeker een pizza bij en mogelijk een kleine frozen margaritaatje. Geniet ervan.
  4. Erik en Anne:
    8 april 2024
    De mooiste ontmoetingen zijn die ontmoetingen die je niet had verwacht. Wat een pech met de auto. Hoe fijn dat er engelen zijn.
  5. Wilma:
    9 april 2024
    Wat heerlijk om te horen over zoveel vriendelijkheid. Heel anders dan de verhalen van onze dochter over het land van de onbegrensde mogelijkheden. Ze moet die kant maar op om te gaan studeren. Fijn dat het op deze manier voor jullie afliep.
  6. Ingrid & Guillermo:
    9 april 2024
    Wat een pech, en aan de andere kant ook weer niet want nu zijn jullie wel weer een hele mooie ervaring en ontmoetingen rijker. Fijn dat er zoveel vriendelijkheid is 😀

Jouw reactie