Contrasten

21 mei 2023 - Southside, Alabama, Verenigde Staten

Onze host in Southside heet Christine. Haar huis staat aan een uitloper van een gigantisch meer. De rode kardinaalsvogel die we bij  haar huis zagen is vast een andere dan die van vanochtend in Tuscaloosa, ook al zong hij hetzelfde lied.

Op onze nachtkastjes ligt het Nieuwe Testament en in de woonkamer ligt hond Joy weg te doezelen op de klanken van christelijke popmuziek. In het huis komen we behalve hartelijkheid, ook verschillende opwekkende bijbelteksten en quotes tegen.

Morgenochtend ontbijten we samen met Christine en haar man, voor ze naar de kerk gaan en wij naar onze laatste bestemming in Atlanta rijden.

In Atlanta wappert de regenboogvlag bij host Dale en zijn vriend, in een progressieve en gezellige buurt. Zo schakelen we nog  heel even door.

Dit is een reis van contrasten op alle vlakken.

En godallemachtig, wat is de tijd  omgevlogen!

1. Ronald:
    21 mei 2023
    Veel contrast maakt diepe indrukken. Die zullen altijd bij je blijven. Ik ga jullie verhalen en foto’s elke ochtend nu al missen. Geniet van het laatste beetje van deze bijzondere reis en een goede terugreis. Tot gauw.