Nola.

16 mei 2023 - New Orleans, Verenigde Staten

We zijn heel blij met ons eigen stekkie hier in het Garden District, maar Nola heeft ons nog niet gegrepen. Met een antieke trolleybus zakten we  vandaag af naar de French Quarter. Dat bleek zoiets als de Kalverstraat, maar dan in het kwadraat. Nogal "sleezie". Je hebt het idee voortdurend op je  hoede te moeten zijn. Zo werden, voor we er erg in hadden, Frans z'n oude schoenen met dikke klodders "shine" bespoten: Volstrekt ongewenst en ook nog eens  volkomen zinloos om die dingen te poetsen. Van dat soort praktijken. Morgen maken we daarom een wandeling met een gids.We hopen dan een ándere kant van deze mega stad aan de Mississippi te ontmoeten.Échter.

Maar misschien is het echte verhaal wel dat deze stad na de vernietigende hurricane Katrina in 2005 nooit meer is teruggeveerd. De armoede en crime- rate is bijzonder hoog hier, de politie zwaar onderbezet.

Verloedering is daarmee onvermijdelijk. Heel jammer dat een ongetwijfeld ooit prachtige stad opgegeven lijkt. Over 100 jaar kan ze zomaar door de Swamps  opgenomen zijn als het tij niet heel rap keert.

1. Paula:
    16 mei 2023
    Wat een groot verschil met de belevenissen van een dag geleden. Het lijkt me een hele omschakeling. Benieuwd naar het verhaal over de wandeling morgen!