The King
10 mei 2023 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten
Omdat we gisteren in de namiddag nog even de wijk in wandelden en de Frozen Margarita's en burrito's lonkten, ging het zelf koken toch niet door gisteravond.
Dus dat doen we straks. Nu zitten we aan de koffie in ' t knusse tuintje van Amy, onze Airb&b- host na te genieten van wederom een bijzondere dag in Memphis. Graceland was aan de beurt vandaag. Vanaf het middaguur genoten we van een uitgebreid bezoek aan het huis van de King ,- Wow, wat prachtig!-, de tuin, een expositie van zijn extravagante stage- pakken en heel veel ander moois. Elvis is op Graceland begraven, net als zijn oma, ouders, dochter en kleinzoon. Voor fans uit alle landen en windstreken is het bezoeken van Graceland een intense ervaring. Zo ook voor ons.
Om vijf uur sloot het hek van Graceland onverbiddelijk achter ons. We waren stomverbaasd dat het al zo laat was.
We hadden met gemak nog uren rond kunnen dwalen...
Onze tijd in Memphis zit er bijna op.
Morgen reizen we verder. We bezoeken het Stax-museum nog on our way out om vervolgens via Highway 61 door te broezen naar Clarksdale. Ook leuk. Het schijnt dat de duivel daar soms zieltjes koopt...Don' t worry,
Die van ons krijgt 'ie niet!
Foto’s
2 Reacties
-
Ronald:10 mei 2023Bijzondere plek mensen. Mooi om mee te kijken. Ziet er uit als een prachtig museum en wat en rust bij zijn graf.
-
Frans:10 mei 2023Lijkt me heel bijzonder om daar een dagje rond te lopen en de sfeer te voelen, veel plezier verder daar op jullie reis
